Lydia van Houten – Het vervloekte huis

Titel – Het vervloekte huis9200000056481923
Auteur
– Lydia van Houten
Gerne – Thriller
Pagina’s – 291
Uitgever – Kabook uitgeverij
Koop bij bol.com
★★★★★

Het Vervloekte Huis van Lydia van Houten is een aanrader voor fans van psychologische thrillers.

Als de 43-jarige journaliste Mikayla geconfronteerd wordt met de zelfmoord van haar man Steven, stort haar hele wereld in. Steven Jackson, geboren in Canada, blijkt echter een onverwachte erfenis voor Mikayla achter te laten: een huis in Rocky Roads, British Columbia, Canada. Samen met haar 7-jarige zoontje Jason en haar 16-jarige dochter Valerie ontvlucht Mikayla haar nu eenzame leven in Amsterdam. Ze emigreert naar Canada, in de hoop haar eerste thriller te schrijven in het klaarblijkelijk uitgestorven Rocky Roads. Al snel stuit ze op een aantal eigenaardige zaken, zoals de onopgeloste moord op Joanna la Croix van twintig jaar eerder.

Als Mikayla op eigen houtje onderzoek gaat doen naar de moord, wordt steeds duidelijker dat Rocky Roads een duister geheim herbergt. Mikayla duikt in het verleden van het stadje. Vanaf dat moment gebeuren er rare dingen in en om haar huis. Jason meent zelfs dat het spookt, dat het huis vervloekt is. Als hun hond Gollum spoorloos verdwijnt neemt Mikayla zelf het heft in handen. Ze moet en zal de onderste steen boven krijgen…

Dankzij Kabook mocht ik het boek van Lydia lezen en recenseren. Ik was enorm blij toen ik de mail binnen kreeg dat ik het boek mocht lezen. Sinds dien kon ik niet meer wachten om er eindelijk in te starten.

Op de dag dat het boek binnen kwam ben ik er gelijk in gestart en ik moet eerlijk zeggen dat je het boek dan met moeite aan de kant kunt leggen. Je wilt steeds door lezen je wilt weten hoe het allemaal zit en wat er gaat gebeuren. Normaal lees ik niet echt vaak thrillers, maar ook dit boek brengt mij er toch dichter naar toe. Dus ik hoop in de loop van tijd meer thrillers te lezen.

De cover is erg mooi gemaakt het pakt gelijk je aandacht. Net zoals de titel weet je gelijk ooh een vervloekt huis. Je weet ongeveer gelijk waar het over zou gaan en als je de achterkant erbij neemt weet je het 100% zeker.

Zoals ik al eerder zei dat ik het moeilijk vond om het boek aan de kant te leggen is ook echt zo. Lydia schrijft het zo dat je steeds verder moet lezen om te weten wat er gaat gebeuren. Zelf krijg ik er ook een beeld van in mijn hoofd en dat gebeurd alleen maar bij goede boeken. Dus dat is een erg goed teken. Verder vindt ik de personages erg goed geschreven. De emoties, de pijn en natuurlijk de liefde worden ook duidelijk verteld. Je leeft met de personen mee. Je denkt misschien wel van wordt ze nou gek? Gebeurd dit allemaal echt of is het gewoon allemaal gespeeld. Deze dingen maalden maar door mijn hoofd en het hield niet op tot ik het boek had uitgelezen.  Nog steeds vindt ik het erg jammer dat ik het boek zo snel had uitgelezen. Het leest als een trein vooral de fijne lettertype wat is gebruikt maar ook de vlotte schrijfstijl.

Dus Lydia wanneer komt je volgende boek uit?

11 gedachtes over “Lydia van Houten – Het vervloekte huis

Geef een reactie

